ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤ' ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.ΣΕΡΡΩΝ
ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΛΛΙΑ-ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΕΥΤΗ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ ΤΣΑΚΙΡΗ ΓΙΩΡΓΟ
Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
Θέμα: Διόδια
Σε συνάντηση των Δημάρχων Καβάλας και Παγγαίου, κ. κ. Κ. Σιμιτσή και Β. Ξουλόγη , που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα ,25η Φεβρουαρίου 2013 , με στελέχη της εταιρίας Εγνατία Οδός ΑΕ, τους ανακοινώθηκε , ότι στον προγραμματισμό της εταιρίας εντάσσεται η κατασκευή ενός ακόμη σταθμού διοδίων στην διαδρομή Καβάλας – Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα στην περιοχή της Ασπροβάλτας, επιπλέον του σταθμού διοδίων της Μουσθένης, και για τον οποίο έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους, τόσο η τοπική κοινωνία, όσο και το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης – κι όπως ήδη σας έχει γνωστοποιηθεί με την υπ’αριθμ. 4817/06.12.2012 σχετική ερώτησή μου με τίτλο «Διόδια Μουσθένης».
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Σιμιτσή, «η εταιρία δεν τους παρουσίασε κανένα στοιχείο μελέτης που πιθανόν να είχε διενεργηθεί και που θα οδηγούσε σε αντίστοιχη απόφαση αύξησης του αριθμού των διοδίων. Με βάση την εμπειρία μας, πιστεύουμε , ότι θα υπάρξει μείωση της κίνησης από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα, Θάσο, Δράμα, Ξάνθη και Κομοτηνή. Δεν υπάρχει, όμως, κάτι συγκεκριμένο για το πότε θα μπουν διόδια και στη Θεσσαλονίκη. Για το θέμα αυτό δεν υπάρχει άμεσος σχεδιασμός.»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» αποφάσισε να αυξήσει τους σταθμούς διοδίων, μειώνοντας το αντίτιμο, για να πληρώνουν όσοι κάνουν χρήση λίγων χιλιομέτρων, για να κατανεμηθεί κάπως ισομερώς το κόστος συντήρησης σε όλους τους χρήστες, από την Ηγουμενίτσα και τα Ιωάννινα, μέχρι την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Η μείωση του αντιτίμου μπορεί να φτάσει και το 70% (!!). Προτίθενται δε να εφαρμόσουν και τα ηλεκτρονικά διόδια.
Υπενθυμίζουμε ότι, όπως ήδη σας έχουμε αναφέρει, σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του πρώην Προέδρου της Εγνατίας Οδού, κ. Ι. Τσακλίδη, η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια ολοκληρώθηκε, όμως τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει, λόγω της επικείμενης παραχώρησης της συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου. «Η εκκρεμότητα της παραχώρησης σταμάτησε τη διαδικασία για τα ηλεκτρονικά διόδια και τα στοιχεία δόθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ».
Στην από 27.12.2012 απάντησή σας (Αρ.Πρωτ. 286) στην ανωτέρω αναφερόμενη σχετική μου ερώτηση, αναφέρετε επακριβώς ότι:
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Γνωρίζετε, ότι η τοποθέτηση επιπλέον σταθμού διοδίων θα αναγκάσει μεγάλο μέρος των οδηγών και κυρίως των βαρέων φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων, να χρησιμοποιούν το παλιό και διάσπαρτο από τα γνώριμα μικρά εκκλησάκια που σηματοδοτούν το θάνατο από τροχαίο δυστύχημα, Εθνικό δίκτυο, περνώντας μέσα από χωριά, με ό,τι κινδύνους και κόστος για το κράτος (δημόσιο ταμείο, αρμόδιες υπηρεσίες ΟΤΑ) μπορεί να επιφέρει μια τέτοια απόφαση (τροχαία δυστυχήματα, έξοδα συντήρησης του δρόμου κλπ);
Με βάση την απόφαση της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την τοποθέτηση ενός ακόμη, εκτός του αρχικού σχεδιασμού, σταθμού διοδίων, ανατρέπεται η συνολική χωροθέτηση η οποία είχε εγκριθεί με τον Ν.3481/2006; Επειδή σύμφωνα με δημοσιεύματα οι σύμβουλοι της παραχώρησης του οδικού άξονα φέρεται να εισηγούνται την δημιουργία 19 συνολικά σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος του δρόμου, ποιος είναι ο τελικός αριθμός των σταθμών διοδίων που έχουν αποφασιστεί να λειτουργήσουν;
Γνωρίζει η κυβέρνηση , ότι με τη λειτουργία επιπλέον σταθμών διοδίων ακόμη και με μειωμένο αντίτιμο σε μια οδό με ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, θα δημιουργηθούν πρόσθετα προβλήματα στον οικογενειακό προϋπολογισμό μάλιστα σε μια περίοδο οξείας οικονομικής κρίσης και που πλήττει χιλιάδες νοικοκυριά της περιοχής; Πως προτίθεται η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το σοβαρό ζήτημα όσον αφορά τους συχνούς χρήστες της οδού;
Στασιμότητα εξακολουθεί να παρατηρείται με το μείζον θέμα της λειτουργίας του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στη Νέα Καρβάλη, καθώς, αν και έχει ορισθεί ανάδοχος, το έργο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες , προκειμένου να προχωρήσει ο σταθμός , πρέπει η περιοχή που έχει επιλεγεί , να αποχαρακτηριστεί από αναδασωτέα, απόφαση την οποία δεν έχει λάβει ακόμη το αρμόδιο δασαρχείο.
Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το υπουργείο για το ζήτημα της λειτουργίας του ΣΕΑ Νέας Καρβάλης;
Αθήνα, 4 Μαρτίου 2013
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Βουλευτής Ν. Σερρών

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου