Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
ΘΕΜΑ: «Ιδιωτικοποίηση μονάδων υγείας τουριστικών νησιών»
Απαντώντας στην υπ’ αριθμ. 1648/13-9-13 Ερώτησή μου για την ιδιωτικοποίηση του Νοσοκομείου Σαντορίνης το ΥΠ.ΟΙΚ αρνήθηκε να δώσει στη Βουλή οποιαδήποτε πληροφορία ενημερώνοντας ότι θα απαντήσει το υπουργείο Υγείας. Το δε υπουργείο Υγείας απαντώντας στις 20-11-13 ανέφερε ότι το θέμα μελετά η Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προκειμένου να το εισηγηθεί στην Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ.
Όμως με την ως άνω απάντησή του το υπουργείο Υγείας παίρνει διάφορες θέσεις για το ανοιχτό ζήτημα του Νοσοκομείου Σαντορίνης που προκαλούν σοβαρότατα ερωτήματα. Συγκεκριμένα στο έγγραφο που απέστειλε στη Βουλή ο κ. Γεωργιάδης ισχυρίζεται σε ό,τι αφορά την Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας (ΑΕΜΥ Α.Ε) πως:
1. Το «Νοσοκομείο Θήρας αποτελεί ιδιοκτησία της ΑΕΜΥ Α.Ε». Με άλλα λόγια το κτίριο και ο εξοπλισμός του, τα οποία αποκτήθηκαν αποκλειστικά με δημόσιους πόρους, ανήκουν στην ανώνυμη εταιρεία και όχι στο Ελληνικό Δημόσιο (μοναδικός μέτοχος της ΑΕΜΥ) που πλήρωσε για την κατασκευή – αγορά τους.
2. Το νοσοκομείο κατασκευάστηκε «προκειμένου να αναπτυχθεί ο ιατρικός τουρισμός και να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια»! Η περίεργη αυτή θέση έρχεται σε αντίθεση με αυτήν της ίδιας της ΑΕΜΥ που θεωρεί ότι «εποπτεύει το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας στόχος του οποίου είναι να καλύψει τις ανάγκες περίθαλψης του πληθυσμού» του νησιού. Το ίδιο συμπέρασμα βγαίνει άλλωστε και από την εξέταση της εγκεκριμένης οργανωτικής δομής του νοσοκομείου που προφανώς σχεδιάστηκε για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
3. Σε σχέση με την ευθύνη μη λειτουργίας του νοσοκομείου η ΑΕΜΥ μιλά για υποχρηματοδότησή της από το υπουργείο Υγείας, εμφανιζόμενη η ίδια μόνο ως «φορέας λειτουργίας» του ΓΝ Θήρας. Μάλιστα στην Οικονομική Έκθεση (σελ. 21) της ΑΕΜΥ για το 2012, η οποία δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2013, προβλεπόταν η «έναρξη λειτουργίας της Νοσηλευτικής Μονάδας Θήρας εντός του έτους 2013» με την προϋπόθεση ότι θα εκδοθούν οι αναγκαίες κυβερνητικές αποφάσεις, κάτι που προφανώς δεν έγινε.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπογραμμισθεί πως το οικόπεδο στο οποίο χτίστηκε το ΓΝ Θήρας παραχωρήθηκε από την Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου υπό τον όρο να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Νοσοκομείου. Αν ο όρος αυτός παραβιαστεί (π.χ. με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης σε ιδιώτη μέσω ΣΔΙΤ) τότε η έκταση επιστρέφεται αναγκαστικά στην αρχική της ιδιοκτήτρια. Επομένως αν το υπουργείο Υγείας εμμείνει στην άποψη που διετύπωσε στις 20-11-13 ότι «διαχρονικά αδυνατεί να λειτουργήσει το Νοσοκομείο» τότε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ακινήτου θα αλλάξει άρδην.
Σύμφωνα επίσης με άλλες πληροφορίες, το υπουργείο Υγείας έχει δηλώσει παρόμοια «αδυναμία λειτουργίας» μονάδων υγείας, οι οποίες κατά σύμπτωση βρίσκονται πάλι σε τουριστικά νησιά (Κω, Σκιάθο κ.ά).
Συνεπώς ερωτάσθε:
1. Ποιες προτάσεις και πότε ακριβώς έλαβε η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ από το υπουργείο Υγείας σε σχέση με Νοσοκομεία / Κέντρα Υγείας; Ποιες περιοχές και ποιες ακριβώς μονάδες υγείας αφορούσαν αυτές;
2. Ποιες από τις παραπάνω προτάσεις εγκρίθηκαν από τη Διυπ. Επιτροπή ΣΔΙΤ;
3. Γνωρίζει το ΥΠ.ΟΙΚ ποια Νοσοκομεία / Κέντρα Υγείας αποτελούν σήμερα ιδιοκτησία της ΑΕΜΥ Α.Ε; Υπάρχουν κρατικά ακίνητα – ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός για τα οποία η ΑΕΜΥ έχει αποκτήσει πλέον την πλήρη κυριότητα και όχι απλώς δικαίωμα εκμετάλλευσής τους;
4. Τι θα κάνετε για να ανευρεθούν πηγές δημόσιας χρηματοδότησης προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα το Νοσοκομείο Σαντορίνης σύμφωνα με τις ανάγκες περίθαλψης των κατοίκων και τη θέληση του δωρητή;
Αθήνα, 31.12.2013
H Ερωτώσα Βουλευτής
Μαρίνα Χρυσοβελώνη, Βουλευτής Μαγνησίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου