Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ – ΜΑΡΙΑΣ ΓΙΑΤΑΓΑΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: «Τα κρατικά μας αεροδρόμια περνούν σε χέρια ιδιωτών, μετά από εισηγήσεις γερμανικών εταιριών!. Ο ύποπτος ρόλος Ελλήνων μεγαλοεπιχειρηματιών που θέλουν να τα πάρουν όλα»
Ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κατέθεσε η Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ κ. Χρυσούλα-Μαρία Γιαταγάνα, σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει το σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες.
Η κ. Γιαταγάνα επισημαίνει τους εθνικούς κινδύνους που εγκυμονεί μια τέτοια κίνηση, αλλά και τον καθοριστικό ρόλο των αερομεταφορών στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας.
Η Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στηλιτεύει τη στάση της συγκυβέρνησης, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, η οποία αποδέχτηκε τη μνημονιακή υποχρέωση για ιδιωτικοποίηση των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων, ενώ τέλος κατηγορεί την κυβέρνηση για πλήρη υποταγή στους δανειστές μας, καθώς δέχεται να εισηγείται μία γερμανική αεροπορική εταιρία το κλείσιμο των εθνικών μας αεροδρομίων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
Θέμα: «Τα κρατικά μας αεροδρόμια περνούν σε χέρια ιδιωτών, μετά από εισηγήσεις γερμανικών εταιριών!. Ο ύποπτος ρόλος Ελλήνων μεγαλοεπιχειρηματιών που θέλουν να τα πάρουν όλα».
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, η συγκυβέρνηση θα παραδώσει το σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες παραχωρώντας το δικαίωμα εκμετάλλευσης έως και 30 χρόνια. Τα προς παραχώρηση μάλιστα αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου και Ακτίου. Η δεύτερη περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Για την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 11 μεγάλα επενδυτικά σχήματα. Μεταξύ αυτών και Έλληνες μεγαλοεργολάβοι, που οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ τους δίνουν χρόνια τώρα τα μεγάλα δημόσια έργα. Έτσι ολοκληρώνεται ο κύκλος των κερδισμένων κατασκευαστών. Καθώς παίρνουν δημόσιο χρήμα από την ανάληψη έργων του Δημοσίου και μετά με τα ίδια χρήματα προσφέρονται να αγοράσουν και δημόσια περιουσία. Και μάλιστα χωρίς να βάζουν ιδιαίτερα χρήματα από την τσέπη τους.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του αεροδρομίου Χανίων, όπου δόθηκε μέσω διαγωνισμού το έργο «επέκταση αεροσταθμού, λοιπές βοηθητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου στον Αερολιμένα», συνολικού ποσού 110 εκατομμυρίων ευρώ. Πρώτη μειοδότρια εταιρεία αναδείχθηκε η «ΝΕΜΕΣΙΣ» με έκπτωση 48,48%. Έπειτα όμως από αλλεπάλληλες προσφυγές της ΑΚΤΩΡ ΑΕ η εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο ότι έχασε το διαγωνισμό και τελικά να πάρει το έργο αυτή.
Παράλληλα όμως η εταιρεία αυτή συμμετέχει και στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της άδειας εκμετάλλευσης όλου του αεροδρομίου. Αν τελικά δε κερδίσει στο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Χανίων, θα είναι ταυτοχρόνως ο ίδιος επιχειρηματίας και εργολάβος και ιδιοκτήτης του αεροδρομίου. Δηλαδή εργολάβος του εαυτού του.
Ταυτόχρονα, μερίδιο στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια φέρεται να διεκδικεί και η Lufthansa, η οποία μετά από εισήγησή της και φυσικά μετά από πιέσεις της προς την Τρόικα, ζητά απερίφραστα να κλείσουν τα εν λόγω αεροδρόμια ή να τα ξεπουλήσει η Ελληνική κυβέρνηση για να εξοικονομηθούν δήθεν χρήματα. Παρόλο τις διαψεύσεις του Υπουργείου το θέμα αυτό επανέρχεται στο τραπέζι για πολλοστή φορά και εγείρει έντονες ανησυχίες η τόση επιμονή των εταίρων μας στο θέμα των κρατικών μας αεροδρομίων.
Όπως άλλωστε έχω ήδη θέσει υπόψη σας και με προηγούμενη ερώτησή μου, έστω και η σκέψη να γίνει κάτι τέτοιο εγκυμονεί σοβαρούς εθνικούς κινδύνους. Διότι σε μια νησιωτική χώρα, όπως η Ελλάδα, όπου το 80% περίπου της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά, είναι καθοριστικός ο ρόλος των αερομεταφορών στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας. Επιπλέον, η γεωπολιτική θέση της χώρας και οι εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και των Βαλκανίων, με τα τεράστια συμφέροντα που παίζονται στο Αιγαίο, υπογραμμίζουν ακόμη περισσότερο το ρόλο των κρατικών ελληνικών αεροδρομίων στα θέματα της εθνικής κυριαρχίας και άμυνας.
Τα αεροδρόμια αποτελούν την αιχμή του δόρατος των αερομεταφορών και κεντρικό μοχλό λειτουργίας και ανάπτυξής τους. Ο σημαντικός ρόλος των αεροδρομίων γίνεται περισσότερο καθοριστικός λόγω των ιδιαιτεροτήτων της Ελλάδας σε θέματα εθνικής ασφάλειας και γεωπολιτικής θέσης. Η δε κοινωνική προσφορά τους στη παραμεθόριο χώρα και κύρια στη νησιωτική, αποδεικνύεται καθημερινά και είναι αδιαμφισβήτητη. Η ΥΠΑ και τα κρατικά αεροδρόμια, που αυτή λειτουργεί, δίνουν στους ακρίτες το αίσθημα της ασφάλειας και της σύνδεσης με τη μητρόπολη. Η λειτουργία των αεροδρομίων και η αεροδιακομιδή των ασθενών συμβάλουν στον τομέα της υγείας. Η έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο, που διακαώς εποφθαλμιούν οι γείτονες, στηρίζεται άμεσα στα αεροδρόμια του αρχιπελάγους. Είναι ξεκάθαρος επομένως ο καθοριστικός τους ρόλος στο αμυντικό δόγμα της χώρας.
Τα παραπάνω καταδεικνύουν ότι τα κρατικά ελληνικά αεροδρόμια ουδεμία σχέση έχουν, από άποψη ρόλου και έργου, με αυτά της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Και σαφώς δεν μπορούν και δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν σαν μια απλή οικονομική μονάδα ή σαν εμπορικό κέντρο-πάρκο. Η προσφορά και το έργο τους είναι πολυσύνθετα.
Παρά ταύτα οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. εναλλάξ ή με συγκυβέρνηση, αποδέχτηκαν, κατά κατάπτυστη υποτέλεια, τη μνημονιακή υποχρέωση για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων. Μεταβίβασαν χωρίς αντάλλαγμα όλα τα κρατικά αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ, με δικαίωμα να τα αξιοποιήσει, εκποιήσει ή κλείσει σε περίπτωση που δεν μπορέσει να τα πουλήσει ή να τα αξιοποιήσει.
Εάν αληθεύουν μάλιστα τα τελευταία δημοσιεύματα περί εισήγησης γερμανικού κολοσσού περί κλεισίματος των περιφερειακών αεροδρομίων και πουλήματος των υπολοίπων, τότε επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες και οι ανησυχίες της ΟΣΥΠΑ, που είχα ήδη επισημάνει με την ανωτέρω παλαιότερη ερώτησή μου και την οποία είχατε διαψεύσει. Υπενθυμίζω λοιπόν ότι βάσει των καταγγελιών αυτών, η μελέτη των συμβούλων στους οποίους ανέθεσε τη μελέτη το ΤΑΙΠΕΔ, καταλήγει στην πρόταση ότι από τα 39 αεροδρόμια, τα 6 θα εκποιηθούν, καθώς παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ τα 22 πρέπει να κλείσουν ή σε αντίθετη περίπτωση, θα επιβαρύνουν υπέρμετρα τον κρατικό προϋπολογισμό.
Βάσει των ανωτέρω καταγγελιών, μετά την πώληση των μεγάλων αεροδρομίων, που είναι «αιμοδότες» των υπολοίπων, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει πώς θα πληρωθούν οι «άγονες γραμμές». Διότι αφενός δε θα υπάρχουν τα ανάλογα έσοδα, και, επομένως, θα πρέπει να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός κατά 55 εκατ. και αφετέρου διότι το κράτος δεν μπορεί να επιδοτήσει ανώνυμη εταιρία.
Αυτά θα έχουν ως άμεση συνέπεια, οι τοπικές κοινωνίες να μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση, οι δε αεροπορικές εταιρίες να μην μπορούν να εισπράξουν τα χρήματα που είχαν προϋπολογίσει για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Διότι ένα καθαρά εποχικό αεροδρόμιο, που θα λειτουργεί ουσιαστικά πλήρως μόνο την τουριστική περίοδο, όπως όλα τα περιφερειακά, δεν μπορεί να είναι κερδοφόρο και ελκυστικό για τους ξένους επενδυτές. Ποιο αεροδρόμιο, εάν περάσει σε ξένες ιδιωτικές επιχειρήσεις, θα λειτουργήσει μόνο και μόνο για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών; Ο ιδιώτης δε θα αδιαφορήσει για το καθόλα νόμιμο κέρδος του και δε θα ανοίξει δωρεάν το αεροδρόμιό του για αεροδιακομιδή ασθενούς ή για έρευνα και διάσωση. Συνακόλουθα, το ιδιωτικό αεροδρόμιο δε θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης ή δε θα τα μηδενίσει, προκειμένου να ακολουθηθεί μια εθνική τουριστική πολιτική προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Αληθεύει ότι γνωστός Έλληνας ε
πιχειρηματίας, υποστηρικτής με κάθε μέσο της Μνημονιακής Κυβέρνησης και μεγαλοεργολάβος, που δεν έχει αφήσει έργο γιαέργο, πρόκειται να πάρει και το αεροδρόμιο των Χανίων; Θα είναι έτσι και εργολάβος και ιδιοκτήτης του ίδιου αεροδρομίου; - Για ποιο λόγο θα πουληθεί το αεροδρόμιο των Χανίων άραγε; Για ποιο λόγο θα πουληθούν αεροδρόμια της χώρας που έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση και είναιεπικερδή; Υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας που να αποδεικνύει την αναγκαιότητα πώλησής τους; Ή θα γίνει μόνο και μόνο για να παραχωρηθούν και άλλα ακριβάδωράκια στους δικούς σας ανθρώπους που σας στηρίζουν με όλα τα μέσα που διαθέτουν (και μάλιστα διαθέτουν πολλά);
- Γιατί δεν παραμένουν τα αεροδρόμια της χώρας υπό τον έλεγχο και την εκμετάλλευση του κράτους, όπως επιτάσσει το εθνικό και γενικότερο δημόσιο συμφέρον;Πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει και να εκσυγχρονιστεί η Αεροναυτιλία και η ΥΠΑ, όταν τα έσοδα «θα φύγουν μαζί με τα αεροδρόμια που θα πουληθούν»; Πώςθα λειτουργήσουν τα μικρά αεροδρόμια που δεν έχουν επενδυτικό ενδιαφέρον και σύμφωνα με τη δήλωση του Υπουργού θα διατηρηθούν για κοινωνικούς καιεθνικούς λόγους; Θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και τον έλληνα φορολογούμενο; Μήπως αληθεύουν τελικά τα δημοσιεύματα ότι θα κλείσουνοριστικά;
- Πώς καταδέχεστε να εισηγείται γερμανική αεροπορική εταιρία το κλείσιμο των δικών μας εθνικών αεροδρομίων; Η Τρόικα και οι δανειστές μας υπακούουν σεεντολές των κυβερνήσεων που δίνουν τα χρήματα ή και σε απαιτήσεις επιχειρηματιών; Ποιος κυβερνά τελικά τη χώρα μας; Η εκλεγμένη Ελληνική Κυβέρνηση, ηΤρόικα, η Μέρκελ, το ΔΝΤ, ή οι επιχειρηματίες και οι τραπεζίτες; Μήπως όλοι οι άλλοι πλην του πρώτου;
Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2013
Χρυσούλα-Μαρία Γιαταγάνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου